Swoosh i nom. La marca gràfica i textual.

Diuen que ja gent que té una memòria gràfica i altra de textual. I les grans marques ho saben.

McDonald’s ja no usa el seu nom en els seus anuncis, només la característica ‘M’. Diuen que volien donar valor a la imatge per usar la marca per fer altres activitats comercials, com roba per a nens (McKids, quin horror!! van crear-ho al 1987 i abandonar-ho al 1991 davant del poc èxit).

Jo pensava que el símbol de Nike (el ‘swoosh”) era un emblema tant poderós com la M de McDonald’s (I’m lovin’it) i que en un afany de prepotencia, Nike anava de ‘sobrada’ i evitava posar el nom de la marca i només usar el swoosh.
Però sembla que (al menys a Espanya) no era així. El nom el tenia registrat una empresa espanyola, Grupo Rosal, antiga sòcia de Nike a Espanya als anys 80 (quan va aterrar a Espanya). Als noranta, van trencar peres però l’empresa espanyola va mantenir el nom mentre es celebraven un llarg reguitzell de judicis.
Sembla que, davant de l’inminent triomf de Nike als tribunals espanyols, el Grupo Rosal ha arribat a un acord amb Nike per cedir el nom comercial. La notícia a FInanzas o 5días.