Publicitat útil en serveis públics

La descripció de Jesús Encinar (CEO de Idealista.com) d’un taxi de Nova York, em va pensar en la quantitat d’oportunitats de negoci que permet un taxi: tens una (o més) persones ‘atrapades’ dins d’un espai reduït, disposat a mirar pel seu voltant i interessar-se per l’entorn ja que la carrera en taxi no deixa de ser un ‘temps mort’. Ara, amb la tecnologia GPS i una petita pantalla d’ordinador instal·lada a la part posterior del seients davanters, espoden oferir un munt d’informacions d’utilitat i, obviament, també publicitàries:

  • Informació turística lligada a la zona de la ciutat per la que anem (com a les Golondrinas del Port de Barcelona “… a su derecha, el Maremagnum…”).
  • Informació d’oci: cartellera de cines, d’especatacles. Publicitat d’oci, ofertes, ….
  • Informació cultural, museus, expos, conferències,…
  • Restaurants,…
  • En definitiva, informació útil i pràctica per qui no coneix la ciutat, que és qui més ho necessita i l’aprofitarà.

Tots coneixem l’adicció a la pantalla en moments de relaxació (Qui no es queda amb els ulls clavats a la pantalla de TV d’un bar, veient el programa infecte de torn, mentre espera l’amic convocat?) . On millor que a un taxi?

En els nous vagons del metro de Barcelona i FGC, ja hi ha pantalles amb informació, però de moment no és comercial (temps al temps).