Com diu l’autor:
cuts through the theoretical crap, theories and gets down to the real-world tactics of pitching, positioning, branding, recruiting, bootstrapping, and rainmaking.
Era un llibre que feia temps que volia llegir. N’havia sentit parlar en diversos fòrums i blogs (angelmaria.com, etc.).
Guy Kawasaki va ser l’evangelista del Mac, després s’ha dedicat a invertir en projectes d’internet a través de la seva pròpia empresa de Capital Risc. És també un conferenciant de prestig. Més info sobre ell a: http://www.guykawasaki.com
The Art of Start (millor títol que el traduït: ‘Elarte de empezar’), és un llibre inspirador i per llegir d’una tirada.
Està plè d’idees fortes per desde com arrencar una start-up (venent consultoria, per exemple), com fer una presentació del teu projecte davant d’un VC i fins i tot idees per fer samarretes (!).
Estan molt bé les preguntes/respostes del final de cada capítol (que ell anomena:FAQ (FREQUENTLY AVOIDED QUESTIONS). Preguntes directes, respostes clares.
El index del llibre dona una idea de com l’enfoca:
Causation
Chapter 1: The Art of Starting
Articulation
Chapter 2: The Art of Positioning
Chapter 3: The Art of Pitching
Chapter 4: The Art of Writing a Business Plan
Activation
Chapter 5: The Art of Bootstrappin
Chapter 6: The Art of Recruiting
Chapter 7: The Art of Raising Capita
Proliferation
Chapter 8: The Art of Partnering
Chapter 9: The Art of Branding
Chapter 10: The Art of Rainmakin
Obligation
Chapter 11: The Art of Being a Mensch