‘The Art of Start’: Guy Kawasaki (2004)

Art of StartCom diu l’autor:

cuts through the theoretical crap, theories and gets down to the real-world tactics of pitching, positioning, branding, recruiting, bootstrapping, and rainmaking.

Era un llibre que feia temps que volia llegir. N’havia sentit parlar en diversos fòrums i blogs (angelmaria.com, etc.).

Guy Kawasaki va ser l’evangelista del Mac, després s’ha dedicat a invertir en projectes d’internet a través de la seva pròpia empresa de Capital Risc. És també un conferenciant de prestig. Més info sobre ell a: http://www.guykawasaki.com

The Art of Start (millor títol que el traduït: ‘Elarte de empezar’), és un llibre inspirador i per llegir d’una tirada.

Està plè d’idees fortes per desde com arrencar una start-up (venent consultoria, per exemple), com fer una presentació del teu projecte davant d’un VC i fins i tot idees per fer samarretes (!).

Estan molt bé les preguntes/respostes del final de cada capítol (que ell anomena:FAQ (FREQUENTLY AVOIDED QUESTIONS). Preguntes directes, respostes clares.

El index del llibre dona una idea de com l’enfoca:

Causation

Chapter 1: The Art of Starting

Articulation
Chapter 2: The Art of Positioning
Chapter 3: The Art of Pitching
Chapter 4: The Art of Writing a Business Plan


Activation
Chapter 5: The Art of Bootstrappin
Chapter 6: The Art of Recruiting
Chapter 7: The Art of Raising Capita


Proliferation
Chapter 8: The Art of Partnering
Chapter 9: The Art of Branding
Chapter 10: The Art of Rainmakin


Obligation
Chapter 11: The Art of Being a Mensch