“L’illa dels 5 fars” de Ferran Ramon-Cortés (2005)

"L'illa dels 5 fars" de Ferran Ramon-Cortés (2005) és el típic relat d'empresa. Fet en forma de relat, curt, amb unes poques idees però idees fortes (com diria Alfons Cornella), digerible i de lectura ràpida.
Jo me'l vaig llegir en el trajecte d'anada i tornada en bus a la Filmoteca (per veure "The Cobweb", peli que prometia molt però em va avorrir).
Aquest tipus de llibre estan de moda, populars entre businessmen d'aeroport i amants dels llibres d'inspiració empresarial. Jo diria que el primer d'aquest tipus de llibres va ser "La Meta" de Eliyahu Goldratt. Després del seu gran èxit, han aparegut una infinitat de títols sobre totes les disciplines del management. ESADE va crear un premi literari junt amb RBA per premiar aquest tipus de relats empresarials.

L'estructura és fàcil: una introducció ràpida, sense masses descripcions, una sèrie de capítols curts, cadascun d'ells amb una sola idea, que vé resumida al final. Una conclusió / Resum. Un epíleg que resumeix ja fora del relat de manera acadèmica el que es pretenia dir.

"L'illa dels 5 fars" resumeix de manera efectiva el que segons l'autor són les 5 claus de una comunicació efectiva. A saber:
Un únic gran missatge…

  1. … explicat de forma memorable…
  2. … amb un llenguatge que connecti…
  3. … tenint en compte que el missatge que val és el que capta la gent…
  4. … convidant en lloc d'intentar convèncer.
  • I tot plegat, essent capaços de moure emocions!

Posted via email from Ignasi Capdevila